2020. október 25., vasárnap

Baba ganoush – Damaszkuszi padlizsánkrém

 Néhány évvel ezelőtt - Csíki Sándor barátom jóvoltából - nekem is sikerült meglátogatnom Budapesten a Millenárison a Gourmet Fesztivált. Ott mutatott be Sándor barátom egy nagyon kedves libanoni származású séfnek, Osama Kutaini mesternek, akivel akkor váltottunk néhány szót, majd később a Facebook-on is ismerősök lettünk. Nagyon segítőkész és jóhiszemű embert ismerhettem meg személyében, olyat, aki mindig szívesen segített, ha elakadtam a mediterrán- vagy a keleti ízekben. A baba ganoush elkészítési módját is tőle tanultam, igaz egy kis kanyarral, ugyanis Csíki Sándor blogján akadtam rá. Amint megpillantottam, tudtam, ezt el kell készítenem, mert csak finom lehet. És nem csalódtam, valóban nagyon jóízű padlizsánkrémet sikerült készítenem, ráadásul többször is, de sosem jutottam oda, hogy fotót is készítsek róla egész mostanig. 

Hozzávalók 
 
2 nagy padlizsán, 20 dkg görög joghurt, 20 dkg tahini, 1-2 cikk fokhagyma, só, fehérbors, frissen facsart citromlé; illetve 3 dkg fenyőmag, 1-2 evőkanál kockára vágott, sült padlizsán, olívaolaj.
  
Elkészítése 
 
A padlizsánt szénen vagy grillrácson megsütjük, megpucoljuk, fakéssel felaprítjuk, és egy tálba tesszük. Hozzáadjuk a görög joghurtot és a tahinit, sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint fokhagymát reszelünk rá és citromlevet facsarunk rá, majd összekavarjuk. 
A fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítjuk, és összekavarjuk a kockára vágott, sült padlizsánnal. 
A baba ganoush-t tálacskákba rakjuk, a tetejére fenyőmagos padlizsándarabkákat teszünk, meglocsoljuk olívaolajjal és lepénykenyérrel tálaljuk. 
  
Hasznos tudnivaló! 
 
• A tahini szezámmagból készített paszta, amit több arab ételhez is használnak ízesítőként. Tahinit nagyobb bevásárlóközpontokban lehet venni, de házilag is elkészíthető – hűtőben akár több hétig is eláll. 
• Fontos, hogy görög joghurtot használjunk a baba ganoush-hoz, mert a más joghurt nagyon felhígítaná a krémet. Ha nincs görög joghurt, akkor használjunk keményebb állagú joghurtot és tejfölt! 
• A kockára vágott padlizsánt, a zöldség szára felőli részéből aprítsuk fel kockára, mert az a része keményebb. 
• A padlizsánt ehhez a krémhez nem szükséges pépesíteni, a fakéssel nagy darabokra vágjuk fel! 
• Lepénykenyeret vagy pitát is be lehet szerezni a bevásárlóközpontokban, de házilag is lehet készíteni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése