2020. november 26., csütörtök

Szezámmagos csirkecsíkok sült céklával

 

A múlkorokban Nagyálmos Ildikó volt kolléganőm tett közzé a Facebook-on egy remek sült céklás ételt, amire rögtön azt mondtam, köretnek nagyszerű lehet. Aztán telt-múlt az idő, le akartam menteni a receptet, de végül elfelejtettem, mint ahogy a sült cékláról is megfeledkeztem. A minap viszont eszembe jutott, amikor ebédre volt előző napról maradt lebbencses pityókalevesem, a hűtőmben figyelt néhány szelet befűszerezett csirkemell, amit panírozni, majd rántani akartam. Ehhez kellett nekem valami köret, ami ugye nem krumplialapú, mert a levesem az volt, és bár nagyon szeretem a burgonyát, nem szoktak pityókát pityókával enni. No, ekkor jutott eszembe Ildikó sült céklája, aminek nem találtam már meg a receptjét, így hát a saját elképzelésem szerint fűszereztem. Nagyon jó kis köret lett belőle és nagyon passzol a rántott húshoz, de mással is ki fogom próbálni.

Hozzávalók 
 
A szezámmagos csirkecsíkokhoz: 1 kicsontozott csirkemell, só, bors; illetve a panírozáshoz: 2 evőkanál liszt, 2 tojás, 2 evőkanál zsemlemorzsa, 1 evőkanál szezámmag (fehér és fekete vegyesen); valamint a sütéshez: 2-3 dl olaj. 
A sült céklához: 1 kg cékla, só, bors, őrölt kömény, 2-3 cikk fokhagyma, 0,5 dl olívaolaj, kevés balzsamecet. 
  
Elkészítése 
 
A csirkemellet hosszú csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és állni hagyjuk amíg a céklát előkészítjük a sütéshez. A céklát meghámozzuk, hasábokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel és zúzott fokhagymával, rálocsoljuk az olívaolajat, összeforgatjuk, majd egy tepsibe halmozzuk. A tepsit 250 fokra hevített sütőbe toljuk és kb. fél óra alatt megsütjük a céklát – közben egyszer-kétszer átforgatjuk. 
Míg a cékla sül, megsütjük a szezámmagos csirkemellcsíkokat. Ehhez előbb egy tányérban előkészítjük a lisztet, egy másikban felverjük a tojást, egy harmadikban pedig összekeverjük a zsemlemorzsát a szezámmaggal. A befűszerezett csirkecsíkokat előbb lisztbe, majd tojásba végül pedig a szezámmagos zsemlemorzsába forgatjuk és nem túl forró olajban szép, aranybarnára sütjük. Ha megsültek a csirkecsíkok papírtörlőre szedjük, hogy a fölösleges zsiradékot leitassuk róluk. 
Tálalás előtt a megsült céklahasábokat kevés balzsamecettel locsoljuk meg, és összeforgatjuk. Tálaláskor előbb tányérra tesszük a sült céklát, mellérakjuk a csirkecsíkokat és savanytított karfiolt meg paradicsompaprikát adunk melléje, illetve házi csípőspaprikalekvárt csöpögtetünk a tányérra. 
 
Hasznos tudnivaló! 
 
• Fontos, hogy az olaj ne legyen túlságosan forró, amikor sütjük a csirkemellcsíkokat, mert a “bundája” pillanatok alatt megég, míg a belseje nyers marad. 
• A csirkemellcsíkokat nem kell klopfolni, mert annyira zsenge, hogy hamar átsül!

Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése