2016. április 24., vasárnap

Tavaszi fantázialeves

A szombati piacon nagy meglepetésemre volt vöröslaboda, ezt a zöldséget ugyanis évek óta rendszeresen a csíkszeredai piacról szoktam beszerezni, ott ugyanis ebben az időszakban mindig van, nálunk meg általában nincs. Ha már volt vöröslaboda vettem is belőle két csokorral, aztán hazajövetben a fiam is rám tukmált még két kötéssel, mondván, salátának vette, de közben meggondolta magát. Négy csokor vöröslaboda viszont igen sok volt nekem, így hát eldöntöttem, levest főzök belőle. Közben vettem egy zacskónyi csalánt is főzeléknek, sóskát mártásnak, és még mindig a hűtőben volt az a medvehagyma, amit a minap kaptam ajándékba Attila barátomtól, aki tábori szakács egyébként. Mire hazaértem a piacról, már kész is volt haditerv: eldöntöttem, hogy főzök egy olyan levest, amiben minden zöldségből teszek egy keveset, lássuk, mi lesz belőle. Jó lett!
Hozzávalók

A leveshez: 1 marék zsenge csalánlevél, fél marék sóska, 1 csokor medvehagyma, 2 csokor vöröslaboda, 1-2 cikk fokhagyma, 2 evőkanál joghurt, 1 evőkanál tejföl, 5 dkg szalonna, só, ecet.
A levesbetéthez: 4 tojás, 1 evőkanál liszt.

Elkészítése

1. A leveles zöldségeket megpucoljuk, több rendben átmossuk folyó víz alatt. A csalánt forró vízzel leforrázzuk.
2. A szalonnát kockára vágjuk, kiolvasztjuk, a pörcöket kiszedjük és tálalásig félretesszük. Zsírból keveset átöntünk abba az edénybe, amelyikben a levest főzzük, keveset a serpenyőben hagyunk – ebbe sütjük ki a púpos tojásrántottát –, a fölösleget pedig letöltjük.
3. A medvehagymát apróra vágjuk, és a szalonnazsíron megfuttatjuk, hozzáadjuk a sóskát, majd a leforrázott csalánt és a zsíron átforgatjuk.
4. Felöntjük forró vízzel, sózzuk, majd ha felforrt, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát és a nagyobb darabokra aprított vöröslabodát is.
5. Eközben a tojást a liszttel felverjük, és a serpenyőben maradt zsíron púpos tojásrántottát sütünk belőle. Vágódeszkára borítjuk, felkockázzuk, majd a fövő leveshez adjuk.
6. A joghurtot összekeverjük a tejföllel, kevés forró levest teszünk hozzá, majd a fövő leveshez öntjük. Felforraljuk, és tálaljuk.
7. Tálaláskor ecetet és tejfölt adhatunk még hozzá.

Jó tudni!

• A levesben lévő zöldségek arányát tetszés szerint változtathatjuk, akár egyik-másik hozzávalót ki is hagyhatjuk és helyettesíthetjük mással.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése