2015. június 21., vasárnap

Rántott agyvelő újragondolva

A minap az Erdélyi Ízőrzők facebook-csoportban Elemér barátom töltött fel egy olyan ételt, aminek a puszta látványától összefutott a nyál a számban. Mellesleg Elemérre jellemző, hogy mindig ilyen ételeket tölt fel, kiváló ismerője a magyar konyhának és ezen belül a sajátos székely ízvilágnak. Nos, ez az étel a rántott agyvelő volt zöldborsó főzelékkel, amit alkalomadtán én is szoktam készíteni, ráadásul ugyanúgy, mint Elemér. Aztán kedvenc hentesemnél találtam is fagyasztott agyvelőt, már csak kirántani kellett, de semmiképp nem akartam ugyanúgy készíteni mint Elemér. Morfondíroztam egy sort, aztán arra az elhatározásra jutottam, hogy újragondolom Elemér ételét. - De mit is lehetne kezdeni az agyvelővel, hogy rántott is legyen, s mégse legyen ugyanolyan, mint az Eleméré? - morfondíroztam tovább. Úgy döntöttem, a rántott agyvelőt "nem bántom" - nehogy a végén még valami teljesen más süljön ki belőle - csupán annyi "kanyart" vittem bele, hogy szezámmagos bundában készítettem el. A zöldborsófőzeléket viszont teljesen kicseréltem, vagyis meghagytam a borsót ugyan, de ezúttal püreként került a tányérra. Illetve készítettem egy mentás cseresznye-salsát is mivel épp cseresznye- és mentaszezon van, én pedig nagyon szeretem a meghökkentő gyümölcsös salátákat. A törtlnetet bővebben itt is elolvashatjátok.

Hozzávalók a rántott agyvelőhöz: 50 dkg agyvelő, só, bors, késhegynyi citromsav, 2 tojás, 3 evőkanál liszt, 3 evőkanál zsemlemorzsa, 1 evőkanál szezámmag, olaj a sütéshez; hozzávalók a mentás zöldborsópüréhez: 30 dkg zsengeborsó, 1 nagy burgonya, 2 mentalevél, só, diónyi vaj, 1 evőkanál tejföl; hozzávalók a mentás cseresznye-salsához: 30 dkg cseresznye, 1 szál zöldhagyma vagy csokornyi snidling, csípős paprika, 1-2 mentalevék, ízlés szerint, só, bors, 1 evőkanál olívaolaj, 1 evőkanál citromlé. 

Elkészítése: Az agyvelőt sós-citromsavas vízben megabáljuk, megtisztítjuk a hártyáitól, szeletekre vágjuk, majd borsozzuk. Egy tányérban felverjük a tojást, a másik tányérba beleszórjuk a lisztet, a harmadikban pedig összevegyítjük a zsemlemorzsát a szezámmaggal. Az agyvelőszeleteket előbb lisztbe, majd tojásba végül pedig a szezámmagos zsemlemorzsába forgatjuk és forró olajban aranybarnára sütjük. Közben enyhe sós vízben feltesszük főni a zsengeborsót és a kockára vágott burgonyát, mielőtt puhára főne, hozzáadjuk a finomra aprított mentalevelet is. Ha megfőtt, leszűrjük és botmixer segítségével kevés vajjal és tejföllel pürésítjük. A salsához a cseresznyét kimagozzuk, a zöldhagymát vagy snidlinget felaprítjuk, ízlés szerint adunk hozzá kevés finomra vágott csípős paprikát és mentalevelet is, sózzuk, borsozzuk és egy tálban összekeverjük. Végül leöntjük az olívaolajból és citromléből kavart vinaigrette-vel. A zöldborsópüréből csinos halmokat rakunk a tányérra, melléhalmozzuk a cseresznye-salsát, és feltétként rántott agyvelőt adunk hozzá,

Sikert a kipróbálásához, majd jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése