2015. június 27., szombat

Saksuka – Török lecsó

Nagyon kedvelem a mediterrán konyhát és ezen belül is a török konyhát. Azt is említettem, hogy évekkel ezelőtt, amikor Antáliában jártam, igyekeztem minél több receptet összegyűjteni az ottani szakácsoktól, akik készségesen elárultak minden titkot az ételek készítéséről. Nem véletlenül, hiszen amikor megtudták, hogy magyar vagyok, egyből "mádzsári friend" lettem, és attól arra úgy viselkedtek velem, mint egy családtaggal. Nos, ott ettem életemben először saksukát is, ami leginkább a mi lecsónkhoz hasonlít, a török szakács pedig készségesen azt is elárulta, hogy a török saksuka más mint az arab. Elmondta, hogy legfőbb ismérve, hogy a török saksukában nincs tojás, míg az arab elképzelhetetlen anélkül. Mivel én csak a török saksukát kóstoltam, ezért ezt is készítettem el.

Hozzávalók: 50 dkg padlizsán, 25 dkg burgonya, 25 dkg paradicsom, 1-2 cikk fokhagyma, 1 kisebb méretű kápiapaprika, fél zöldpaprika, csípős paprika, ízlés szerint, 1,5 dl olívaolaj, só, bors, borsikafű ( csombor), ízlés szerint, fél citrom leve, 1 csokor petrezselyemzöld. 

Elkészítése 

1. A padlizsánt csíkosra hámozzuk, a többi zöldséget megpucoljuk. A padlizsánt és a burgonyát egyforma kockákra vágjuk; a padlizsánt legalább egy órára sós vízbe tesszük, hogy a kesernyés íze kioldódjon; a hagymát és fokhagymát apróra, a paprikaféléket és a paradicsomot nagyobb kockára vágjuk. 
2. A burgonyát fél deci olívaolajban aranybarnára sütjük, majd kiszedjük egy tányérra.
3. A padlizsánt törlőkendőre szedjük és leitatjuk róla a vizet, majd a maradék olajhoz még keveset hozzátöltünk, és két részletben megsütjük benne a padlizsánt is.  
4. A maradék olajat ismét pótoljuk frissel, és megdinszteljük benne a hagymát, fokhagymát és a paprikaféléket, hozzáadjuk a paradicsomot, fűszerezzük borsikafűvel, majd addig pároljuk, míg a paradicsom kezd megpuhulni. Ekkor hozzáadjuk a sült burgonyát és a padlizsánt, sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint citromlevet facsarunk rá, összekavarjuk és felforraljuk. 
5. Végül belekavarjuk a finomra vágott petrezselyemzöldet, majd hidegen tálaljuk. 

Jó tudni! 
• Mivel a padlizsán hamar felszívja az olajat, sütés közben pótolni kell!

Sikert a kipróbálásához, majd jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése