2015. június 16., kedd

Saltimbocca menyem születésnapjára

Az úgy volt, hogy a menyem születésnapjára a fiam meglepetéspartit szervezett, ennek részleteibe pedig engem is beavatott Ani két aranyos barátnőjével egyetemben. Azt, hogy milyen torta legyen már korábban kitaláltam - rövidesen be is blogolom -, de úgy gondoltam jó, ha van valamilyen vacsora is. Elképzelésem nem volt, mi legyen, aztán a megfordultam magam a piacon, megláttam egy kötés friss zsályát és egyből összeállt a kép - erről bővebben is írtam, akit érdekel itt elolvashatja. A saltimbocca receptjét viszont itt is közzéteszem, hogy akit a "rizsa" nem érdekel, csak a recept, megtalálhassa. S még azt is elárulom, hogy végül a fiammal közösen raktuk össze a vacsorát, ő főzte a rizottót, én pedig a saltimboccát, az epres spárgasalátát is közösen raktuk össze, ő készítette az öntetet, én pedig előkészítettem a zöldséget és a gyümölcsöt. És mindenben segítettek a barátnők.
A fiam épp tálalja az ételt.

Saltimbocca rizottóval és epres spárgasalátával 

Hozzávalók a saltimboccához: 50 dkg borjúcomb, vékonyra szeletelt sonka, zsályalevelek, pici bors, 10 dkg vaj, 1 dl száraz fehérbor; hozzávalók a rizottóhoz: 35 dkg rizs, 2,5 dl száraz fehérbor, 7,5 dl alaplé, só, bors, vaj; hozzávalók az epres spárgasalátához: 50 dkg fehér spárga, 25 dkg eper, só, bors, citromsav, 2 evőkanál málnaecet, 3 evőkanál olívaolaj. 

A borjúcombot ujjnyi vastag hasábokra vágjuk, sodrófával átlátszó fólia alatt megveregetjük, megnyújtogatjuk, hogy az izomrostok kissé lazuljanak fel. Minden húshasábra egy zsályalevelet teszünk és borsozzuk, majd belegöngyöljük a leheletvékony sonkaszeletbe. (A sonka sóssága általában elég, de utána is lehet sózni.) Egy serpenyőben vajat olvasztunk és megsütjük benne az előkészített húsdarabokat. A sütés után maradt vajhoz hozzáöntjük a bort és erős lángon forralva felére redukáljuk. Egy másik serpenyőben kevés vajon üvegesre pirítjuk a rizst, felöntjük fehérborral, majd kis adagokban az alaplével – közben sózzuk – és addig kavargatjuk, míg a rizs roppanósra fő, de még szaftos. Közben enyhén sós-citromsavas vízben megfőzzük a megpucolt spárgát, kb. két centis darabokra vágjuk, az epret is nagyobb darabokra aprítjuk, és egy tálban összekavarjuk. A málnaecetben feloldjuk a sót, ízlés szerint borsozzuk, majd egy kis habverővel folyamatosan kavargatva kis adagokban hozzáadjuk az olívaolajat míg emulziót nyerünk. A saltimboccát rizottóval és a vinegrette-vel leöntött salátával tálaljuk.

Sikert a kipróbálásához, majd jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése