2015. november 30., hétfő

Sült birsalma

A minap Angela Bîrsan kolléganőm facebook-oldalán láttam ezt a mennyei desszertet, olyan kívánatos volt, hogy majdnem elcseppent a nyálam. Nem voltam rest, rögvest elkértem a receptjét, s mivel épp volt két birsalmám, el is készítettem. 

Hozzávalók 

2-3 birsalma, 5 dkg vaj, 4-6 kiskanál cukor, fahéjrudak. 

Elkészítése 

1. A birsalmát megmossuk, kettévágjuk, a magházát karalábéfúróval vagy kiskanállal kikaparjuk, helyébe pedig mogyorónyi vajat és egy-egy kiskanál cukrot teszünk. 
2. Az ekképp előkészített fél birsalmákat kivajazott tepsibe sorakoztatjuk, közé pedig fahéjrudakat teszünk és előmelegített sütőben megsütjük. 
3. Amikor kezd már aranybarnára sülni, a félbevágott birseket megfordítjuk, hogy egyenletesen süljön át mindkét oldaluk. 
4. A sült birsalmát desszertestányérra téve tálaljuk a tepsiben összegyűlt levével együtt.

Jó évágyat!

3 megjegyzés:

  1. No, ezt a variációt birsalmára még nem ismertem, főztem lekvárt, kompótot és sajtot már belőle, de ezt is ki fogom próbálni, a szerelmese vagyok a birsalmának :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne sajnáld tőle a vajat, Anikó! :) A második adagra többet tettem, mint amennyit a receptben írtam és jobb lett. :)

      Törlés
  2. Végül is Anikó már megfogalmazta és leírta mindazt, amit én is szerettem volna megjegyzésként itt hagyni :)

    VálaszTörlés