2015. november 17., kedd

Sütőtökös körözött

Néha gondot okoz - főleg az iskolások édesanyáinak - mit is csomagoljanak tízóraira gyermeküknek. Nos, ez alól magam sem voltam kivétel abban az időszakban, amikor a gyermekeim iskolába jártak. Igyekeztem viszont mindig valami olyan finomságot csomagolni nekik az iskolába, amiről tudtam, hogy el is fogyasztják. Egyik, a gyermekeim által is kedvelt finomság volt a körözött, mert a sajtot, túrót mindketten szeretik. Igaz, abban az időszakban, amikor ők voltak iskolások, még csak a klasszikus, köménymagos-pirospaprikás változatát készítettem, most viszont egész biztos, hogy olyat is csomagolnék nekik, mint a képen, amilyen látható. Mert körözöttet nem csak köménymaggal és pirospaprikával lehet készíteni, hanem egyéb fűszerrel és hozzávalókkal is, most például maradék sütőtököt adtam hozzá, hagymával és petrezselyemzölddel fűszereztem. Próbáljátok ki, nagyon finom!

Hozzávalók

10 dkg juhtúró, 10 dkg tehéntúró, 5 dkg sült sütőtök, 1 evőkanál tejföl, 5 dkg vaj, 1 kisfej hagyma, só, 1 csokor petrezselyemzöld.

Elkészítése

1. A hagymát megpucoljuk és apróra vágjuk, a petrezselyemzöldet finomra aprítjuk.
2. A juhtúrót, tehéntúrót és a sült sütőtököt egy tálba tesszük, hozzáadjuk a tejfölt és a vajat, majd botmixerrel összedolgozzuk.
3. Végül belekavarjuk az apróra vágott hagymát és a petrezselyemzöldet, illetve sózzuk, ha szükséges.
4. Pirítósra kenve tálaljuk forró teával.

Jó tudni!

• Ezt a körözöttet célszerű olyankor készíteni, amikor előző napról megmaradt kevés sült sütőtökünk.
• A juhtúró rendszerint annyira sós, hogy nem szükséges só a körözöttbe, ezért mindig előbb kóstoljuk meg a kész krémet mielőtt sóznánk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése