2015. november 19., csütörtök

Kacsamáj másként

Libamáj, kacsamáj... Lényeg, hogy mindkettő finom. Ráadásul, a kacsamáj sokkal "barátságosabb" árban kapható az üzletekben, sőt, ha a mi vidékünkről van szó, akkor a libamájhoz viszonyítva, kacsamáj legalább kapható. Nos, sikerült félkilónyi kacsamájat vásárolni, a kérdés viszont az volt, hogyan készítsem el? Nem akartam ugyanis amolyan sima májtokányt összedobni, hiszen azt bármikor készíthetek csirkemájból is, sütni sem akartam, mert azt is túlságosan egyszerűnek találtam. Valami másra vágytam, de semmi ötletem nem volt, vaktában beírtam a keresőbe: kacsamáj másként. Meglepetésemre, rögtön kidobott a Google egy receptet, és mivel egész jónak tűnt, hát elkészítettem. 

Hozzávalók

40 dkg kacsamáj, 2 nagyfej hagyma, 1 evőkanál kacsazsír, 2-3 cikk fokhagyma, 2-3 dl tej, só, bors, majoránna, őrölt szerecsendió és petrezselyemzöld. 

Elkészítése

1. A kacsamájat megtisztítjuk, nagyobb kockára vágjuk, majd annyi tejben, amennyi ellepi, kb. fél órát áztatjuk. A hagymát, fokhagymát megpucoljuk és kockára vágjuk. 
2. A felhevített kacsazsíron megfuttatjuk a fokhagymát, hozzáadjuk a kacsamájat, majd fehéredésig pirítjuk. 
3. Hozzáadjuk a kockára vágott hagymát, fűszerezzük sóval, borssal, majoránnával és őrölt szerecsendióval. Összekeverjük, ráöntünk kb. egy deci tejet, és mérsékelt tűzön, fedő alatt, többször megkavargatva addig pároljuk, míg a hagyma üvegessé válik. 
4. Ha már megpuhult a hagyma, megszórjuk petrezselyemzölddel és tálalásig lefödve, melegen tartjuk. 
5. Párolt vegyes zöldséggel vagy puliszkával és salátával tálaljuk. 

Jó tudni! 
• A szárnyasok máját sütés előtt is sózhatjuk, mert nem keményedik meg.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése