2020. április 29., szerda

Babérleveles pityókaleves buggyantott tojással

Ezt a levest a szükség hozta létre. Vagyis valamikor nagyon régen, amikor a gyermekeim még serdülőkorúak voltak, egyik este - mint máskor is rendszerint - főztem. Közben egyeztettem velük, mi is legyen a másnapi ebéd, mit ennének szívesebben - mindig megkérdeztem tőlük, így könnyebb volt nekem is. A babérleveles pityókalevesre esett a választás, igen ám, de amikor hozzáfogtam főzni, kiderült, hogy eléggé híg levesecske lesz, mert kevés pityóka (burgonya) van itthon. Ahhoz késő volt már, hogy bármelyik gyermekemet is riasszam az üzletbe bevásárolni, így valami megoldást kellett találni, hogy egy töményebb, táplálóbb levest hozzak létre. Kitaláltam, hogy majd tojást buggyantok bele, hiszen abból több is volt. Így került másnap mindenki tányérjába egy buggyantott tojás a babérleveles pityókalevesbe. Ez aztán annyira megtetszett a gyermekeimnek, hogy amikor következőben megint babérleveles pityókalevest főztem, rákérdeztek: miért nincs benne tojás?

Hozzávalók 

4-5 közepes burgonya, 1 kis fej hagyma, 4 tojás, 2-3 babérlevél, só, bors, ecet; illetve a rántáshoz: 1 evőkanál liszt, 1 evőkanál zsír vagy 2 evőkanál olaj, fűszerpaprika.

Elkészítése 

A burgonyát meghámozzuk, kockára vágjuk és hideg vízben főni tesszük. Hozzáadjuk az apró kockára vágott hagymát és a babérlevelet, sózzuk, borsozzuk, és addig főzzük, amíg a burgonya megpuhul. Közben a lisztből kevés zsiradékon rántást készítünk, ízlés szerint megszórjuk kevés fűszerpaprikával, majd berántjuk vele a levest. Ezzel egyidőben egy külön edényben sós, ecetes vizet forralunk, majd a tojásokat egyenként belebuggyantjuk. Addig főzzük, amíg a tojások fehérje megkeményedik, de a sárgája folyós marad. Tálaláskor személyenként egy buggyantott tojást teszünk a tányérba, majd rámerjük a forró levest. Tejfölt, ecetet és borsot adunk melléje.

Hasznos tanács! 

• Ha netán a buggyantott tojás keményre sikeredik, attól még meg lehet enni!
• Az ecetet és a tejfölt bele is lehet főzni az ételbe, viszont számoljunk azzal, hogy főleg nyári időszakban hamarabb megromlik!
• Készíthetjük úgy is, hogy direkt a levesbe főzzük bele a buggyantott tojást, viszont ebben az esetben nagyobb eséllyel lesz kemény a sárgája.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése