2016. január 12., kedd

Paradicsomkrémleves grízkockával

Az utóbbi időkben azon morfondírozgatok, hogyan lehetne a régi ízeket úgy megreformálni, hogy a jellegzetességük megmaradjon, mégis egy könnyebb, egészségesebb ételt nyerjünk. A grízkockás paradicsomlevessel alapvetően két gondom volt, hogy túl sok zsiradék kerül bele és rántásos. Ugyanis a nagyanyámféle változatban a levesben lévő zöldségeket zsiradékon megdinszteljük, liszttel megszórjuk - ami ugye már rántásnak tekinthető - aztán a grízkockát szintén valamilyen zsirdékon sütjük meg. Mivel nagyon szeretem ezt a levest, gondoltam, "megreformálom" oly módon, hogy kevesebb zsír kerüljön bele és ne legyen rántásos. Így hát a zöldségeket nem dinszteltem meg és nem szórtam meg liszttel, hanem egyszerűen csak puhára főztem, majd botmixerrel pürésítettem. A végeredmény egy kellemes krémleves lett, aminek kitűnő betétje a nagyanyámféle grízkocka.

Hozzávalók

A paradicsomkrémleveshez: 2 sárgarépa, 1 fej hagyma, 1 kis zeller, fél paprika, 3-4 evőkanál paradicsompüré vagy 0,5 l paradicsomlé, só, házi ételízesítő. 
A grízkockához: 3 tojás, 2-3 evőkanál gríz, kevés olaj. 

Elkészítése 

1. A zöldségeket megpucoljuk, tetszés szerint felaprítjuk, és kevés ételízesítős vízben puhára főzzük. Ha a zöldség megfőtt, botmixerrel pürésítjük. 
2. A paradicsompürét felforraljuk kb. fél liternyi vízben, majd hozzáöntjük a zöldségpüréhez, összeforraljuk és ha szükséges, sózzuk. 
3. A tojást felverjük, hozzáadjuk a grízt, majd serpenyőben, kevés forró olajon mindkét oldalát pirosra sütjük. Vágódeszkára csúsztatva apró kockára vágjuk és a fővő levesben kifőzzük.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. A régi blogon az az egy hiányzott, hogy kifőzzük a levesben a grízkockát. Én megettem csak megsütve, kifőzés nélkül. Azóta sem csináltam, de most újra megcsinálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, hát az úgy nem jó! :D Ki kell azt főzni, és utána enni a levesben. Hogy is felejthettem ki a receptből! :D

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet bár én inkább kiszaggatnám a levesbe a grízgaluskát. Ki is próbálom majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szabad annyira keménynek lennie a masszának, mint a grízgaluskának! :) A grízes tojáshabarcs folyós kell legyen és úgy megsütni. Ha olyan a massza állaga, mint a grízgaluskáé, akkor kemény, rágós lesz sütve. :)

      Törlés