2016. május 7., szombat

Tokány lórommal

A lórom vagy lósóska egy igen hasznos leveleszöldség, amit igencsak sokféleképpen elkészíthetünk. Főzhetünk belőle levest, beleapríthatjuk a friss salátába, töltikét készíthetünk belőle, de akár tokányba is beletehetjük. Megvallom őszintén, mivel nem igazán ismertem ezt a növényt, nem tudtam, hogyan kell használni, ezért meglátogattam néhány román nyelvű blogot, mert román barátaimnál, ismerőseimnél ettem nagyon finom olyan ételeket, amik ezzel a növénnyel készülnek. Nos, ezen a blogon találtam egy olyan receptet, ami megtetszett, el is készítettem az ételt és nagyon ízlett. Fogok még ilyet készíteni. 

Hozzávalók

2 kötés lóromlevél, 40 dkg kicsontolt füstölt csülök vagy sonka, 1 nagyfej hagyma, 1-2 evőkanál paradicsompüré, 1 evőkanál zsír, bors.

Elkészítése

1. A füstölt csülköt vagy sonkát felkockázzuk; a zöldségeket megpucoljuk, a hagymát kockára vágjuk, a lóromleveleket pedig hosszú csíkokra.
2. A zsíron megdinszteljük a hagymát, hozzáadjuk a füstölt húst, kevés vizet öntünk alá és lassú tűzön puhára pároljuk. Közben borsozzuk és időnként pótoljuk az elfőtt vizet.
3. Eközben a lóromot enyhén sós vízzel leforrázzuk és levét lecsöpögtetjük.
4. Ha a hús megfőtt, hozzáadjuk a lóromot és a paradicsompürét, majd összefőzzük.
5. Puliszkával tálaljuk.

Jó tudni!

• Nem szükséges só az ételbe, mert a füstölt hús egyébként is sós.
• Ha házi füstölt húsból készítjük, előző nap este áztassuk be hideg vízbe, hogy veszítsen a sósságából.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése