2016. május 15., vasárnap

Zsengekaralábé-leves bulgurral

Az az igazság, hogy nagyon szeretem a karalábét bármilyen formában. Sokszor készítek karalábélevest is, de már kissé meguntam a hagyományos karalábélevesemet - amit még édesanyámtól tanultam - gondoltam viszek bele egy kis csavart. Így hát az eddigiektől eltérően, a zsenge levelekből is beleaprítottam néhányat, de még levélnyélből tettem bele. Nem bántam meg, mert a leves fantasztikus lett, ilyet még fogok készíteni.

Hozzávalók 

1-2 zsenge karalábé, 3-4 karalábélevél, 3-4 karalábélevél-nyél, 1 kis fej hagyma, 2 evőkanál bulgur, 1 csokor petrezselyemzöld, 1 evőkanál kacsazsír, késhegynyi pirospaprika, 1 dl natúr joghurt, 1 kiskanál élelmiszerkeményítő, só. 

Elkészítése 

1. A zsenge karalábét megpucoljuk, a belső, zsengébb levelekből 3-4 darabot szárastól félreteszünk. A karalábét kockára vágjuk, a leveleket felcsíkozzuk, a levelek szárát szintén felaprítjuk, kb. félcentis darabokra. A hagymát megpucoljuk, apró kockára vágjuk; a petrezselyemzöldet finomra aprítjuk. 
2. A kacsazsíron megdinsztlejük a hagymát, megszórjuk pirospaprikával, hozzáadjuk a karalábélevelet és szárat, illetve a bulgurt, rövid ideig együtt pároljuk, majd felengedjük forró vízzel.
3. Ha felforrt a leves, hozzáadjuk a kockára vágott karalábét, sózzuk és ismét felforraljuk. 
4. Ez alatt a keményítőt elsodorjuk a joghurttal, kevés forró levest töltünk hozzá, majd a keverékkel besűrítjük a levest. 
5. Tálalás előtt hozzáadjuk a finomra vágott petrezselyemzöldet is, és borsot adunk mellé. 

Jó tudni! 

• A zsenge karalábé nagyon hamar megfő, figyeljünk rá, hogy ne főzzük túl! 
• A bulgur tört búza, amit úgy állítanak elő, hogy a még éretlen búzaszemeket párolják, kiszárítják, majd összetörik. Rizs helyett használhatjuk levesekbe és köretekhez. 
• Bulgur helyett rizzsel is elkészíthetjük.

Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése