2016. május 7., szombat

Vöröslaboda-csorba

Korábban írtam már arról is, hogy feszegetem a saját határaimat, legalábbis olyan értelemben, hogy néhány olyan növényt is igyekszem becsempészni a konyhámba, amit korábban nem. Van, amit azért nem, mert nem ismertem, de olyan is akad, amit ismertem ugyan, de meg nem fordult volna a fejemben, hogy ételt készítsek belőle. A vöröslabodáról tudtam ugyan, de sosem készítettem ételt belőle egészen addig, míg Judy barátnőm egyszer rá nem beszélt, mondván: az anyósa készített régebb igen jó csorbát belőle és érdemes kipróbálni. A csíkszeredai piacon akadtam rá a vöröslabodára a környékünkön és rögtön vettem is belőle jó nagy csokorral, majd hazaérve csorbát főztem belőle úgy, ahogy Judy magyarázta.
Hozzávalók

1 kötés vörös kerti laboda, 1 kötés lóromlevél, maréknyi sóska, 4-5 medvehagymalevél, 1 szál zöldhagyma, 1 sárgarépa, 1 evőkanál rizs, fél kisfej hagyma, 1 evőkanál napraforgóolaj, kb. 5 dl korpacibere, lestyán, ízlés szerint só.

Elkészítése

1. A leveles zöldségeket megpucoljuk, átmossuk, a nagyobb leveleket felvágjuk, a kisebbeket egészben hagyjuk; a sárgarépát és a hagymát megpucoljuk, apró kockára vágjuk.
2. Az olajon megdinszteljük a sárgarépát és a hagymát, feltöltjük forró vízzel, sózzuk és a levest felfőzzük.
3. Amikor a leves fő, hozzáadjuk a lóromot, a sóskát, a vörös kerti laboda felét, a rizst és a csokorba kötött lestyánt, majd újra felforraljuk.
4. Ha a rizs és a sárgarépa megfőtt, beletesszük a medvehagymát és a megmaradt vörös kerti labodát, majd ismét felforraljuk a levest.
5. Végül korpaciberével ízlés szerint savanyítjuk a levest.
6. Tálaláskor tejfölt is adhatunk hozzá.

 Jó tudni!

• Medvehagyma helyett fokhagymaszárat is tehetünk a levesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése