2020. június 14., vasárnap

Sárgabarackos lepény

Egyik kedvenc süteményem, amiből sosem tudok eleget sütni, pedig a nagyját mindig én eszem meg. A gyermekeim ugyanis nem édesszájúak, ebből a süteményből is csak szerényen egy-két szeletet vesznek, a többi marad nekem. Na jó, nem mind nekem, mert rendszerint szoktam adni belőle szomszédoknak, ismerősöknek. Épp ezért dolgoztam ki a nagytepsis változatát, hogy jusson is, maradjon is. A nagy tepsit az elektromos sütő saját, mélyebb tepsijére értem - ami jó méretes - ezt szoktam telepakolni barackos lepénnyel és másnapra rendszerint morzsája sem marad.
Hozzávalók 

35 dkg vaj, 35 dkg cukor, 7 tojás, 3 evőkanál tej, 42 dkg liszt, 1 kiskanál szódabikarbóna, csipetnyi só, néhány csepp citromlé, 1,5 kg sárgabarack. 

Elkészítése 

Hat tojást szétválasztunk – egyet egészben hagyunk –, majd a fehérjékből néhány csepp citromlével kemény habot verünk. A vajat a cukorral habosra kavarjuk, hozzáadunk egy egész tojást, majd egyenként 6 tojássárgáját, és tovább kavarjuk. A szódabikarbónát és a csipetnyi sót feloldjuk a tejben, majd a vajas-tojásos habhoz kavarjuk. Ezután lazán a masszához kavarjuk az átszitált lisztet és kanalanként a kemény tojáshab felét, majd a másik felét is, vigyázva, hogy ne törjön össze a hab. 
Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, belesimítjuk a vajas masszát, majd a tetejét kirakjuk kimagozott barackkal és előmelegített (180 fokos) sütőbe toljuk. Tűpróbáig sütjük. 
Tálalás előtt megszórjuk porcukorral, hosszúkás szeletekre vágva tesszük az asztalra. 

Hasznos tudnivaló! 

• Nagyon fontos, hogy a tojássárgájákat egyenként kavarjuk a vajas masszához, ellenkező esetben épp úgy kicsapódhat, mint a majonéz.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése