2020. június 6., szombat

Mentás-hüvelyes zöldborsókrémleves baconcsipsszel

Az egész azzal kezdődött, hogy miközben szerkesztettem a Székely Konyhát kiderült, hogy hiányoznak ételek. Természetesen, valami újdonság, valami friss kellett, így hát egy reggel elindultam szétnézni a zöldségesnél. Itt pillantottam meg a hüvelyes zöldborsót, amiből rögtön tele is pakoltam egy zacskót, aztán hazafelé tartva már azt is tudtam, hogy hüvelyes zöldborsólevest fogok főzni, s ehhez van is egy jó recept az Erdély ízőrzők újdonságokkal csoportomban. Nosza, hazaérve íziben keresgélni kezdtem a receptet, de nem találtam, aztán gondoltam egy merészet, hogy tudok én recept nélkül is egy jó levest főzni. Kezdtem pucolni a zöldborsót és láttam, sok közte az élénkzöld hüvely, ami épp, hogy kezdett szemesedni. Így ezeket külön válogattam, és főztem belőle egy krémlevest.
Hozzávalók 

30 dkg hüvelyes zöldborsó, 1 kis fej hagyma, néhány mentalevél, 0,5 dl főzőtejszín, 1 kiskanál étkezési keményítő, só, késhegynyi szódabikarbóna, fél evőkanál vaj, illetve bacon. 

Elkészítése 

A hüvelyes zöldborsó végeit lecsípjük és megmossuk. A hagymát megpucoljuk, kockára vágjuk, majd hideg vízben odatesszük főni egy fazékban. Ha felforrt, hozzáadjuk a hüvelyes zöldborsót és a szódabikarbónát, sózzuk, majd addig főzzük, amíg a borsó megpuhul. A végén beletesszük a mentaleveleket is, és még 2-3 percig forraljuk. Ezután leszűrjük, botmixerrel pépesítjük, közben visszatölve a főzőlevét, és újra felforraljuk. Közben az étkezési keményítőt elsodorjuk a főzőtejszínnel, majd sűrítjük vele a levest. 
Ezalatt a bacont csíkokra vágjuk és száraz serpenyőben megpirítjuk. 
A krémlevest baconcsipsszel tálaljuk. 
  
Hasznos tudnivaló! 

• A leveshez lehetőleg a friss zsenge zöldborsó hüvelyeit használjuk. 
• A leves elkészíthető csak zöldborsóból is, de a friss hüvelyek plusz ízt kölcsönöznek az ételnek. 
• A szódabikarbóna elhagyható, de akkor nem lesz szép élénkzöld színe a levesnek. 
• Baconcsipsz helyett készíthetjük más levesbetéttel is, például pirított levestésztával.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése